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27 novembro, 2013
KaReal galardoada nos Premios Lobo 2013
Kareal, cuadernos de creación literaria y arte, revista editada polo Departamento de Lingua Castelá do noso instituto, fíxose merecedora da Mención Especial do Público nos Premios Lobo 2013.
O Premios Lobo son convocados pola Asociación de Prensa Juvenil. Á convocatoria deste ano concorreron máis de 700 publicacións das que foron preseleccionadas setenta e tres. De entre estas, KaReal foi a preferida do público.
Se queredes sumarvos aos nosos parabéns, un dos mellores xeitos é botarlle unha ollada atenta:
Kareal, cuadernos de creación literaria y arte. 1
Kareal, cuadernos de creación literaria y arte. 2
Kareal, cuadernos de creación literaria y arte. 3
Kareal, cuadernos de creación literaria y arte. 4
21 novembro, 2013
Retrospetiva do Cinema de animação da Galiza
No Cinanima deste ano, os programadores incluíron unha retrospectiva da animación galega, comisariada polo noso compañeiro Severiano Casalderrey.
Velaquí a introdución (unha breve historia) que elaborou para o caso e a selección de filmes con que a ilustrou.
O cinema de animação galego encontra-se entre os os mais jovens de toda a Espanha. Em muitos sentidos, a animação era impensável na Galiza em alturas anteriores à transição espanhola (meados dos anos setenta); mesmo depois, durante os primeiros anos da mesma, também a sua presença era escassa, dada a pouca tradição cinematográfica da região, vítima do centralismo franquista. Uma excepção milagrosa foi a curta-metragem “Videoviolin” (1985) de Ignacio Pardo Pedrosa, um filme experimental realizado directamente sobre película super 8. Este seria o princípio de uma progressão ascendente que acabaria sendo consolidada no início do século XXI.
Velaquí a introdución (unha breve historia) que elaborou para o caso e a selección de filmes con que a ilustrou.
O cinema de animação galego encontra-se entre os os mais jovens de toda a Espanha. Em muitos sentidos, a animação era impensável na Galiza em alturas anteriores à transição espanhola (meados dos anos setenta); mesmo depois, durante os primeiros anos da mesma, também a sua presença era escassa, dada a pouca tradição cinematográfica da região, vítima do centralismo franquista. Uma excepção milagrosa foi a curta-metragem “Videoviolin” (1985) de Ignacio Pardo Pedrosa, um filme experimental realizado directamente sobre película super 8. Este seria o princípio de uma progressão ascendente que acabaria sendo consolidada no início do século XXI.
Com uma tradição de apenas trinta anos, a animação galega
soube colher um certo número número de sucessos. Apesar de uma produção
equilibrada de curtas e longas-metragens, estas últimas sempre gozaram de uma
maior repercussão comercial. Prova disso é o pioneirismo de produções como A tropa de trapo no país onde sempre brilha o Sol (2010), primeira
longa-metragem espanhola para um público pré-escolar, ou o multi-premiado O
Apóstolo, primeira longa-metragem europeia em stop-motion estereoscópico. O alcance
da animação espanhola sobressai nos Prémios Goya da Academia de Cinema
Espanhol, ao conquistar nove das dezoito estatuetas possíveis na sua história;
não devemos esquecer Arrugas (2011), a produção galega mais premiada com
distinções que vão desde uma menção especial no Festival de Annecy até à sua
distribuição no Japão pelo estúdio Ghibli.
En geral, a animação galega sempre se mostrou próxima das
referências culturais e costumes locais, aspectos que a definem em comparação
com outras cinematografias europeias e até com o próprio cinema espanhol. A
língua, as lendas, a gastronomia e até as localizações reais povoam uma boa
parte das curtas-metragens galegas. Apesar da falta de escolas especializadas,
o éxito foi possível graças a artistas como Tomás Conde e Virginia Curiá, Pablo
Millán, Fernando Cortizo, Peque Varela e produtores como Julio Fernández,
Manolo Gómez, Chelo Loureiro, Manuel
Cristóbal, todos eles apaixonados pela animação e pela sua terra.
A retrospectiva que apresentamos tem como objectivo
ilustrar a riqueza desta jovem cinematografia através da mostra de algumas das
suas curtas-metragens mais emblemáticas. Um total de 15 criações divididas por
duas sessões onde se conjugam filmes de autor com outros de carácter mais comercial.
Em suma, uma jornada
que, esperamos, não deixe ninguém indiferente,
desde que possamos entendê-la como ponto
de partida para muitos sucessos
futuros.
Esta é a selección:
Esta é a selección:
- Videoviolín, de Ignacio PardoPedrosa (1985) [3:32]
- 1977, de Peque Varela (2007) [8:24]
- Nut, de Ángel Fernández La Parra (1997) [8:55]
- A Meiga Chuchona , de Pablo Millán (2006) [8:00]
- Minotauromaquia - Pablo no Labirinto, de JuanPablo Etcheverry (2004) [9:17]
- Alegrías de Puerta Tierra, de Tomás Conde & Virginia Curiá (1994) [3:00]
- Leo, historia dun final, de Fernando Cortizo (2007) [12:35]
- Numeralia, de Eloy Lozano (1990) [3:12]
- O bufón e a infanta, de Juan Galiñanes (2007) [8:45]
- O Soldadiño de Chumbo, de Tomás Conde & Virginia Curiá (2008) [12:00]
- O Pintor de Ceos, de Jorge Morais Valle (2008) [21:45]
- A nena que tinha unha soa orelha, de Álvaro León Rodriguez (2009) [13:21]
14 novembro, 2013
Contra a nosa vontade
Fonte foto: CEIDA |
Non queriamos ter que redactar esta entrada. Era un desexo que escondía o temor de que comeramos voitre.
Sumámonos á iniciativa de Xaquín e recuperamos o tríptico elaborado en 2008, con ocasión da exposición do CEIDA: Prestige: crónica dun modelo enerxético insostible.
Nel incluímos unha pequena selección de materiais da biblioteca, escollidos pola súa adecuación e diversidade.
Descarga (en PDF) Prestige: Crónica negra dun modelo enerxético insostible. [Oleiros, A Coruña]: CEIDA; [Barcelona]: Fundación Territori i Paisatge, DL 2007.
11 novembro, 2013
Reservas da biosfera
Esta é a última semana na que dispoñemos da exposición do CEIDA, Reservas da biosfera.
Se entendemos as exposicións como un recurso documental máis, debemos contemplalas dentro dos nosos proxectos de formación lectora. Lamentablemente, non todos os centros temos acceso fácil a exposicións de elaboración externa e menos aínda a exposicións informativas ou divulgativas.
Neste sentido, sempre son de agradecer as exposicións itinerantes do CEIDA: non só serven para aproximarnos a contidos específicos, senón tamén a prácticas lectura documental.
Como adoitamos facer, os paneis das Reservas da biosfera van acompañados dunha presentación en PPT, unha pequena exposición vídeo-bibliográfica e un breve cuestionario para o alumnado de 1º e 2º ESO. Este último un triptiquiño do que podedes botar man:
06 novembro, 2013
Sterbik na nosa biblioteca
O conto comezou aí atrás coa chamada da selección española xuvenil a Xoán e a Román para xogaren uns partidos amigables en Hungría.
Despois de disputaren o primeiro partido coa súa categoría, o seleccionador chamou por Xoán para unirse á selección absoluta: Sterbik lesionárase e Xoán debía cubrir a súa ausencia. A situación repetiuse días despois.
De volta, ademais de múltiples parabéns, Xoán recibiu a TVG que lle fixo unha reportaxe. E que lugar elixiu para realizala. Pois a biblioteca. Botádelle unha ollada á reportaxe, xa que é un lindo paseo por ela (A verdade é que a TVG sempre nola saca moi feita).
Corrixindo o titular: visitounos un porteiro internacional de balonmán, pero non veu de Serbia..., xa estaba aquí.