Xa temos
gañadores do V Concurso literario Mª Vitoria Taboada:
Na categoría de poesía a gañadora foi AROA ESPIÑO
GONZÁLEZ polo
conxunto de poemas titulados respectivamente “Inspiración”, “Depresión” e
“Maltrato " por conseguir expresar con precisión e empatía
social a variedade extrema da experiencia emocional humana, dende a esperanzada
felicidade que proporciona a creación artística ata a crueldade que nega
identidades e xera os ocos da depresión.
O xurado outorgou ademais dous accésits:
Un,
ao conxunto de poemas titulados, respectivamente, “Ela pasa”, “Muller” e “Nós
mesmas”, da autoría de NOA GARCÍA DÍAZ, pola contundente e directa denuncia da
violencia sobre a muller, sen renunciar á expresión coidada e orixinal na liña
de actuais formas poéticas vinculadas aos novos medios de comunicación
dixitais.
Outro,
ao conxunto de poemas presentados baixo o lema “Guerra” da autoría de CRISTINA
GUERRA VILA, pola
orixinal fereza e riqueza da linguaxe empregada para expresar, máis alá dos
significados, os vaivéns da paixón amorosa e o absurdo das convencións de
xénero
Na categoría de relato curto resultou gañador ROBERTO AGRA BUJÁN polo relato presentado baixo o lema
“Agra”, polo atinado
xeito en que mestura a denuncia social cos elementos propios do relato gótico.
Nun contexto de crise que afoga o protagonista e a súa familia, o autor sitúa a aquel nunha atmosfera sobrenatural e
aterradora, facéndonos partícipes do seu medo e desacougo.
Nesta categoría de relato curto o xurado considerou
outorgar dous accésits:
1º accésit para SARA GRANJA SANMARTÍN polo
relato titulado “A illa de Ogigia”,
por como reinterpreta o mito clásico
dende a perspectiva de Calipso, como muller vítima do poder.
2º accésit para ALBA LUGO REY por “Contratempos de artista”, polo xeito case cinematográfico que lle
permite ás persoas lectoras visualizar a escena e pola súa riqueza expresiva.
O xurado considerou deixar deserto o premio de sketch
teatral.
O 31 de maio, ás 12:00, terá lugar o acto de entrega
dos premios na biblioteca do instituto.
A seguir os textos premiados:
Poesía:
1º Premio:
Inspiración
Ao
son do vinilo
as
túas mans
pintan
con óleo un lenzo.
E
neses intres,
onde
o viño flúe polos beizos
a
inspiración florece.
Movementos
coidadosos
cheos
de detalle.
Pensamentos
de cor.
Figuras
de vida.
Ao
son do vinilo
as
túas mans
bailan
sobre as letras.
E
neses intres,
onde
o fume corre polo aire
a
inspiración florece.
Palabras
profundas
cheas
de mensaxes.
Ideas
utópicas.
Persoas
de vida.
Ao
son do vinilo
medran
as cousas.
Depresión
Na
mente non queda razón
só
loucura.
Onde
existían sentimentos,
agora,
só un oco.
As
mans perderon o rumbo,
non
querer finxir máis.
Non
me escoito,
non
me atopo.
Procuro
como anhelo
unha
sensación,
e
as bágoas tan só
trazan
dor.
Cheo
de maldade
o
desalento corre.
E
como unha pinga
a
miña identidade desaparece.
Enche
o baleiro a loucura,
esmagando
os meus restos.
E
o quebrar dos recordos
alenta
o meu fin.
Maltrato
Tintinan
sobre nós os medos
e
coas dúbidas voando,
calamos.
Sen
voz,
sen
opinión.
E
como equilibristas
cruzamos
unha tenue corda.
Se
imos cara a diante,
cáennos
pedras.
Se
ficamos quedas,
perdemos.
Sen
axuda,
sen
saber como,
cruzamos
a corda.
Cheas
de esperanza,
márcanos
a escuridade para sempre.
A
ignorancia,
a
pasividade,
a
violencia,
a
dor,
mátannos.
Tintinan
sobre nós os medos,
e
coas dúbidas voando,
somos
maltratadas.
Aroa
Espiño González
Accésit:
Poema un:
Quero
cravar os teus beizos,
contra
o meu peito nu,
fíncame
contra ti,
gúrrame
e non me soltes xamais.
Deploro
o instante de non terte,
teimo
en ti,
afíncome
como nunca antes o fixen de ninguén.
Poño
toda a miña labia en ti,
coida
que non podo ser máis veraz.
Estimo
a beldade do teu ser,
trócasme
en beixadora,
coloro
edéns no teu espido,
trunfas
en min, e gañamos a partida.
O
colorido das túas faceiras,
o
in albis que me incita o teu ollar,
o
sismo dos nosos corpos ao unirse,
o
vezo, a ti, a nós os dous.
Padecemos
unha dilación de apreixos,
executamos
un envío de promisións,
realizamos
unha proeza xuntos,
a
rente túa, ledicia!
Poema dous:
Sexo,
Feminino,
masculino?
Discirno,
deslindo,
non
nos estremedes,
non
nos xebredes.
Azul
para as nenas,
rosa
para os nenos.
Amarelo
para @ que lle pete,
laranxa
para @ quen desexe.
Poñédesnos
a mortalla,
escravos
da sociedade,
en
catividade do politicamente correcto,
malandríns
da liberdade.
Racharemos
eses absurdos ideais,
o
noso destino é a batalla,
loitar
polo que é o noso,
os
nosos dereitos,
só
pido iso.
Ignorantes
da realidade,
inhumanos
dispostos a ferir.
Somos
persoas,
non
xenitais.
Poema tres:
Fúcheste,
deixándome soa,
sen
darme a opción de compartir momentos contigo,
de
vivir só unha meirande parte,
do
que viviches cos demais.
Deploro
o intre no que falan de ti,
no
que aluden ás súas andanzas contigo.
Eu
non teño ren,
tan
só un retrato, e algunhas abstraccións.
Porque
aí si que te teño, no meu acordo.
Disque
hai persoas que xamais se van.
Aínda
que xa non esteas,
escoito
o teu ser,
iso
non mo nega ninguén.
Persoas
eternas.
Acudo
a ti cando non teño a ninguén máis,
endexamais
me fallaches.
Ti
sempre trunfas, só coa túa caricatura.
Alzaches
o voo,
sen
ás,
sen
ollos,
sen
corpo,
sen
min.
Cristina
Guerra Vila
Accésit:
Ela pasa
Ela
pasa
e
leva o inverno consigo.
Cos
seus olliños tristes,
de
estrelas que
perderon
desexos.
Ela
pasa,
coa
súa primavera
libre
de cerdeiras,
e
os máis tristes
dos
versos.
Leva
consigo
a
tormenta perfecta,
e
a dor en venda.
Non
quere que
a
golpee o amor,
porque
ela xa leva
todas
as penas
consigo;
cando
ela pasa.
Muller
Son esa nena á que non
deixaches xogar porque era unha nena.
Son esa moza á que non consideraches rival suficiente coa que discutir pero fartábaste a criticar o seu físico.
Son esa moza á cal non deixabas nas festas tranquila, porque era moi estreita por non facer e moi fresca por facer.
Son esa muller á cal negácheslle o beneficio da dúbida, non a vías capaz de estudar esa carreira. Que non lograría ese posto de traballo polo seu esforzo.
Son esa muller da que te mofas por cruzar de rúa se vai soa pola noite pero que mañá igual non aparece, que vai co móbil nunha man e as chaves na outra.
Son esa muller que xamais se pode pasar de copas, está en xogo a súa vida.
Son esa muller que te rexeitou e chamácheslle de todo.
Son esa muller á que subestimaches, como moitas outras.
Esas outras que demostraron que o termo "sexo débil" só existía nos dicionarios.
Esas que lograron estudar, traballar, ter contas ao seu nome nos bancos, ter negocio propio, ser independentes... ser elas mesmas.
Esas polas que grazas aos seus esforzos, hoxe podemos ser quen somos.
Son esa moza á que non consideraches rival suficiente coa que discutir pero fartábaste a criticar o seu físico.
Son esa moza á cal non deixabas nas festas tranquila, porque era moi estreita por non facer e moi fresca por facer.
Son esa muller á cal negácheslle o beneficio da dúbida, non a vías capaz de estudar esa carreira. Que non lograría ese posto de traballo polo seu esforzo.
Son esa muller da que te mofas por cruzar de rúa se vai soa pola noite pero que mañá igual non aparece, que vai co móbil nunha man e as chaves na outra.
Son esa muller que xamais se pode pasar de copas, está en xogo a súa vida.
Son esa muller que te rexeitou e chamácheslle de todo.
Son esa muller á que subestimaches, como moitas outras.
Esas outras que demostraron que o termo "sexo débil" só existía nos dicionarios.
Esas que lograron estudar, traballar, ter contas ao seu nome nos bancos, ter negocio propio, ser independentes... ser elas mesmas.
Esas polas que grazas aos seus esforzos, hoxe podemos ser quen somos.
Polas que podo ser o que
queira.
Incluso sexo forte,
incluso muller.
Nós mesmas
Degradáronnos e
infravaloráronnos.
Feito nada humillado, obxectivizado e excravizado.
Mutiláronnos os xenitais.
Tratáronnos como propiedade de pais e maridos.
Matáronnos por bruxas, por putas, por querer estudar, traballar e votar.
Por querer ganar o mesmo que un home, por querer rexer no noso corpo.
Por querer usar anticonceptivos.
Por querer gozar.
Por querer ser libres.
Por negarnos a ser violadas.
Estamos fartas de que nos levanten a voz facéndonos sentir inferiores.
Feito nada humillado, obxectivizado e excravizado.
Mutiláronnos os xenitais.
Tratáronnos como propiedade de pais e maridos.
Matáronnos por bruxas, por putas, por querer estudar, traballar e votar.
Por querer ganar o mesmo que un home, por querer rexer no noso corpo.
Por querer usar anticonceptivos.
Por querer gozar.
Por querer ser libres.
Por negarnos a ser violadas.
Estamos fartas de que nos levanten a voz facéndonos sentir inferiores.
Estamos fartas de que
nos digan que nos pasamos ou que somos unhas pesadas e amargadas.
Estamos fartas de que se diga que as principais causas de violacións son o alcohol, a túa roupa, as festas, as rúas solitarias... cando é o violador a causa.
Estamos fartas de ser obxectivizadas e hipersexualizadas, ata o punto de que unha nai non lle pode dar de mamar a seu fillo na rúa pero vemos carteis de roupa interior con mulleres seminúas. De ver nenas de 13/14 anos sexualizadas por levar un top.
Fartas de que cando unha nena está de bo ver, para calar as malas linguas sempre se diga que é a filla de / irmá de / noiva de... porque cando hai un home de por medio respéctase.
Fartas de que cando nos estean insistindo só faga efecto dicir que tes mozo, porque cando hai outro home de por medio, respéctase.
Fartas de que se nos cuestione.
Fartas de que se nos silencie na nosa loita.
Fartas de ser o sexo débil.
Fartas de non poder ser muller e libre ao mesmo tempo.
Estamos fartas de que se diga que as principais causas de violacións son o alcohol, a túa roupa, as festas, as rúas solitarias... cando é o violador a causa.
Estamos fartas de ser obxectivizadas e hipersexualizadas, ata o punto de que unha nai non lle pode dar de mamar a seu fillo na rúa pero vemos carteis de roupa interior con mulleres seminúas. De ver nenas de 13/14 anos sexualizadas por levar un top.
Fartas de que cando unha nena está de bo ver, para calar as malas linguas sempre se diga que é a filla de / irmá de / noiva de... porque cando hai un home de por medio respéctase.
Fartas de que cando nos estean insistindo só faga efecto dicir que tes mozo, porque cando hai outro home de por medio, respéctase.
Fartas de que se nos cuestione.
Fartas de que se nos silencie na nosa loita.
Fartas de ser o sexo débil.
Fartas de non poder ser muller e libre ao mesmo tempo.
Noa
García Díaz
Relatos:
1º Premio:
Cantas
veces se maldicira por facer iso? Xosé estaba cansado xa de entrar en mansións abandonadas de noite a roubar
o pouco ou nada que quedase neses lugares esquecidos e lúgubres sobre os que
aboiaban as máis escuras e inquietantes lendas. Xa levaba así máis de un ano e
aínda non se afixera a entrar pola noite nos outrora fogares de xente rica e
nobre.
De todos modos, non quedaba outro remedio;
tiña que alimentar a súa muller e os seus dous fillos, e vender o que atopaba
nas mansións era o único que lles daba algo de cartos, os suficientes para comer
durante dous ou tres días. Sempre había algún amante do pasado disposto a pagar
unhas cantidades decentes de diñeiro por calquera parvada que Xosé atopase nas
súas excursións.
E, aínda que o sorriso dos seus amados
pequenos facía que o esforzo por vencer o medo pagase a pena, nada espantaba o
horror e a repulsión que facían presa no cabeza de familia cando se atopaba
ante as portas dunha nova construción por explorar e saquear nas horas
nocturnas. Era aínda maior este medo cando o ceo se cubría dun denso manto de
nubes que ocultaban a lúa e descargaban a súa rabia sobre a terra por medio de
chuvias torrenciais e tronos de terrible estrépito.
Nunha situación así, víase agora Xosé, a
cúpula celeste parecía berrar con cada tronada e azoutar a terra con cada
lóstrego mentres derramaba bágoas de rabia sobre esta, e impertérrita ante todo
este espectáculo natural erguíase diante del, impoñente e maxestosa, a mansión
da familia Faustotimbrado. Era unha construción feita na súa maioría de
madeira, de dous pisos, numerosas ventás de pequeno tamaño que percorrían
fachada e un tellado composto por lousas escuras como o ónix.
Achegouse o home á entrada resgardada da
choiva por un pequeno peitoril dunha das ventás que se atopaba xusto en riba da
porta, forzouna sen moitas dificultades, acendeu a lanterna e dispúxose a
internarse na escuridade que reinaba no interior da mansión. Tiña moi presente
o que lle dixera un ancián dunha vila próxima: "Esa familia xa era temida
polos avós dos meus avós, os rumores din que practicaban sacrificios humanos e
rituais nesa casa do monte pero claro, como eran xente próxima ao monarca,
nunca se lles fixo nada..."
Alleo ao que Xosé buscaba, o cabaleiro non
o advertiu de que non se internase nos corredores daquela casa nin dos rumores
que dixeron escoitar algúns transeúntes que tiveron a mala fortuna de pasar
diante do lugar pola noite. Pero, de todos xeitos, ao entrar, o pai preocupado
en busca de reliquias non escoitou nada máis que os seus pasos e, aínda que
intranquilo e atemorizado, comezou a súa busca.
Entrou na mansión e a luz da lanterna
rachou as tebras que cubrían coma un denso manto o lugar, puido así ver
difusamente a estrutura do vestíbulo no que se atopaba; o chan estaba oculto
baixo unha alfombra de po agrisado e unha enorme escaleira erguíase diante del
e levaba ao piso superior do cal se podía ver desde a súa posición un corredor
xusto ao rematar a subida. No piso inferior, dous corredores partían de cada
unha das paredes esquerda e dereita. Atopábase adornado o vestíbulo con
diversas cómodas e con numerosas figuras de corpos de madeira de forma
antropomorfa que noutro tempo deberon de servir para soportar rexias armaduras.
O vento e a chuvia, así como o ruidoso
estrépito dos tronos, entraban con forza polos ocos das fiestra de todo o
lugar, resoando co eco e dando unha aura de sinistra maldade e de que en
calquera momento unha pantasma podería aparecer clamando vinganza por unha
morte inxusta. Tales pensamentos facían que Xosé quedase paralizado de terror,
sempre fora unha persoa moi medorenta e aínda que xa levaba tempo saqueando
casas antigas, nada era capaz de espantar o horror, pero recordou que del
dependía que os seus nenos comesen e desterrou o medo e comezou a camiñar co po
amortecendo o son dos seus pasos.
Rexistrou o piso inferior, nada, correu
angustiado por todos os andadeiros en busca de algo de valor que puidese vender
para alimentar os seus fillos, non atopou ren; logo dispúxose a buscar no piso
superior desesperanzado pois este era considerablemente máis pequeno que a
planta baixa, tampouco deu con nada que puidese ser cobizado por algún
coleccionista de reliquias.
Xa esgotado e esnaquizado pola certeza de
que os seus pequenos deberían pasar sen comer uns días, Xosé divisou unha
pequena trapela de ferro que brillou cando a lanterna a alumeou. Acercouse ao
zapón e tirou del con forza, deixando á vista unha serie de escaleiras feitas
na pedra que descendían de xeito moi inclinado e irregular, baixou por elas
ávido de atopar algunha valiosa antigüidade.
Ao rematar o tramo de descenso, apareceu
fronte a el unha gran porta de carballo con remates de aceiro robusto, Xosé xa
se imaxinaba que detrás desa entrada debía atoparse un gran tesouro; grande foi
a súa decepción cando atopou unha estancia octogonal baleira feita completamente
con pedras irregulares con horrorosos gravados na cal o máis importante que
tiña era unha fenda no centro do piso do que parecía xurdir un fume dunha cor
estraña e horriblemente inhumana.
Fascinado e atemorizado polo vapor dun ton
que nunca vira, o home acercouse con precaución ao centro da habitación e
agachouse para examinar máis de preto a emanación. De súpeto a estancia quedou
completamente a escuras, a lanterna desapareceu da man de Xosé e este púxose en
pé completamente aterrorizado.
A luminosidade volveu tan violentamente
como se fora, e cando retornou Xosé sentiu un novo arrepío, no lugar da fenda,
atopábase agora un pedestal que remataba nunha ampla cunca sobre o cal
repousaba un dodecaedro dun ton parecido ao do fume e do que emanaba a única
luz que iluminaba a estancia. Ao redor deste pedestal, atopábanse sete figuras
antropomorfas completamente negras que formaban un círculo que Xosé completaba.
Pouco a pouco, foi vendo cunha mestura de
horror e fascinación como as pantasmas se ían acercando ao pedestal unha a unha
e cortando as palmas das mans cun sinistro aparellado similar a unha daga pero
feito dunha densa negrura. Pero o cumio do terror chegou cando Xosé, dominado
por un impulso irrefreable, comezou a camiñar cara ao centro da estancia e
rachou a pel da súa palma cun coitelo que aparecera dun xeito inexplicable na
súa man.
Veu caer o sangue que se disolveu na
substancia negra que saíra das mans dos espíritos ao cortarse e ao segundo que
lle seguiu observou como da cunca brotaba unha esencia inmaterial de enorme
malignidade, non a vía pero sentía toda a súa forma, algo horrible que é todo e
á vez, non é nada; os baleiros do inmenso cosmos e de igual maneira toda a
materia que habita nos mares escuros de inmensidade estrelada.
De súpeto, unha luz rodeouno e percibiu
vagamente cousas que farían tolear a todos os homes; océanos infinitos de
abominables seres, ángulos e formas imposibles e aínda sen concibir por ningún
ser humano e estrañas terras de grotesca formación como a indescritible X’oht
Zwak-iu. Viaxou polo espazo e o tempo, observou os comezos e os finais de
milleiros de sistema solares, asistiu ao nacemento do mesmo universo e estivo
en presenza de criaturas tan horribles como poderosas que escapan a todas as
leis da natureza que o home chegara a coñecer.
Pero todo esta viaxe astral rematou
bruscamente, o son da porta ao cerrarse violentamente devolveu a Xosé ao
presente e á Terra. O pedestal e o fume desapareceran e agora so quedaban no
lugar sete esqueletos que o home puido ver dificultosamente grazas a unha luz
de procedencia descoñecida que bañaba a estancia. Correu cara á porta desexando
non compartir a mesma sorte que os corpos e tenteou tirala abaixo, nada. Nun
instante a luminosidade desapareceu e só quedaron tebras nas que Xosé
permaneceu petrificado polo medo.
Roberto Agra Buján
1º Accésit:
A illa de Ogigia
Hai non moito tempo existiu unha pequena
illa no mar Mediterráneo chamada Ogigia. Só unha persoa vivía alí, unha rapaza
sen nome que se ocupaba de coidar a todos os viaxeiros que alí chegaban.
Sempre pasaba o mesmo. Alguén novo
aparecía na praia, ela coidábao e el desaparecía en canto se atopaba mellor.
E así, despois de moito tempo atopou na
praia a un rapaz inconsciente e, como acostumaba facer, levouno á súa cova para
cambialo de roupa e curalo. Como acontecía pasar nestas situacións, o seu nome
veulle á mente, Álex.
Cando o examinou deuse conta de que o
rapaz estaba moi mal, levaba días sen beber e semanas sen comer, e estaba
gravemente ferido na súa perna dereita, estaba rota.
Debido ao deber da rapaza, os deuses
proveran a illa con todo tipo de artefactos para curar enfermidades no menor
tempo posible, e aínda que a moza non podía recordar aprender como usalos,
sabía o que tiña que facer en cada momento.
E así, despois dalgúns días, Álex abriu
os ollos.
−Onde estou? — Foi o primeiro que dixo
ao espertar. A rapaza achegouse a el de inmediato, iso sobresaltouno. —Quen es
ti? Que queres de min?
−Non te preocupes, quérote axudar. Son a
ninfa de Ogigia, chegaches aquí hai uns días inconsciente. Eu estiven
coidándote, pero aínda estás moi débil.
O rapaz non parecía entender nada do que
pasaba. Parecía novo, demasiado novo como para chegar á súa illa. Entre as súas
pertenzas había un coitelo, e o rapaz vestía unha oxidada armadura. Que facía
alguén da súa ideade loitando?
−Non confío en ti. — Dixo de súpeto.
−Sei quen es. Ti es Calipso. Non sei que queres de min, pero non penso quedarme
nin un día máis.
−Calipso? Non entendo.
Durante uns segundos ambos miraron un
cara ao outro sen dicir nada. A rapaza non entendía nada. Era a primeira vez
que alguén desconfiaba dela. E, quen era Calipso? Por que a confundía con ela?
O xeito en que o rapaz a miraba
asustouna, parecía que podería atacala dun momento a outro. Finalmente, ela falou.
−Non sei quen é esa Calipso da que
falas. Quero axudarche. O meu traballo consiste en coidar dos viaxeiros que
chegan aquí ata que se atopen mellor. Estás ferido, non podo permitir que
marches ata que a túa perna mellore.
−E que pasa con Odiseo? Retivéchelo aquí
por sete anos só porque estabas namorada del.
O rapaz levantouse, tivo que agarrarse a
unha pedra para non caer, pero mantivo o equilibrio.
−Non coñezo a ningún Odiseo. Por favor,
senta outra vez, deberías descansar.
Outra vez, silencio. Na mente da rapaza
aparecían todo tipo preguntas. Quen era Odiseo? Por que por primeira vez alguén
non confiaba nela? Por que Álex parecía tan enfadado? E por que a chamaba
Calipso? Ela non tiña nome, era simplemente a ninfa de Ogigia.
Por algún motivo, o rapaz pareceu
lembrar algo que o tranquilizou e sentou na cama. A ninfa achegouse a el, quen
dixo:
−Así que os rumores eran certos. Ti non
o recordas.
−Recordar que? Recordo perfectamente a
cada unha das persoas que me visitan, pero non coñezo a ningún Odiseo. E
prometo que todos os que quedan aquí marchan en canto se atopan ben. Son
soamente uns días. Por favor, confía en min, eu non teño nada que ver con esa
Calipso da que me falas.
Pronunciou todo isto o máis rápido que
puido. Necesitaba respostas xa. Álex sacou un debuxo da mochila na que estaba o
seu coitelo e ensinoullo. Era ela.
−Verás, esta é Calipso. −Comezou a
explicar, sen esperar a súa reacción. −Filla dun titán chamado Atlas. Cóntase
que vive recluída na illa de Ogigia. Hai moito tempo chegou a ela un heroe
chamado Odiseo, e Calipso namorou del. Para que non marchase, ofreceulle a
xuventude eterna se quedaba, pero el desexaba volver coa súa muller. Ela,
furiosa polo rexeitamento, secuestrouno durante sete anos facéndolle crer que
pasaban uns días. A deusa Atenea axudouno a fuxir, e Calipso quedou condenada a
vivir na illa para sempre.
Non podía ser. Era imposible. Ela nunca
estivera namorada, e moito menos dun tal Odiseo. Pode ser que ela e a deusa
Atenea non se levasen moi ben, pero ela estaba recluída por ser a filla dun
titán, non por secuestrar a ninguén.
Ela nunca podería facer algo así.
−Entón chámome Calipso? —Foi o único que
preguntou.
−Si. E non tes moi boa fama entre os
deuses e os heroes. Pero hai pouco empezaron rumores de que a deusa mentira
sobre ti para protexer a súa reputación.
−Eu non teño nada que ver con isto.
Prométoo. --Cando Calipso levantou os ollos do chan da cova, Álex xa non
parecía asustado. —Non entendo nada...
−Non podo contarche nada máis. Agora
sabemos o mesmo.
−Pero eu si que estou cumprindo un
castigo. Quero dicir, eu son filla dun
titán, os deuses non poden permitir que intente facerme co poder, ou liberar o
meu pai. Entendo por que o fan, a min gústame axudar os demais. Gustaríame saír
de aquí algún día, si, pero nunca faría dano aos meus visitantes... —O rapaz
pareceu sentir mágoa dela, pero só sorriu amargamente. Estaba algo pálido. —Se
descansas, mañá volverás á casa.
Tras darlle as boas noites, Álex quedou
durmido e, cando Calipso volveu pola mañá, el xa non estaba alí. Outro máis que
marchaba.
Pasaran varios días, e a rapaza seguía
dándolle voltas ao que lle dixera. Estaban inventando cousas sobre ela? Sempre
intentaba axudar a todos os heroes como podía para que volvesen á casa canto
antes, e así llo agradecían?
Non podería soportar que o resto dos
visitantes desconfiasen dela. Non tiña culpa de nada.
Por primeira vez, cando veu a un novo
rapaz tirado na costa, non o axudou de inmediato. Ollou cara ao ceo e, sabendo
que a escoitaban, berrou:
−Pensas que é divertido enviar tan
seguido xente ferida para que eu faga o teu traballo? Para min non o é! Non
quero que te sigas aproveitando de min! Non sei quen é este nin quero ter nada
que ver con el. Non penso axudalo, así que podes levalo de volta!
Mentres berraba ao ceo, non se decatou
de que o rapaz ollaba cara a ela. Parecía que a situación o divertía.
−Non quero molestar, pero estou xusto
aquí.—Dixo.
Calipso, sobresaltada, xirouse a velo e,
por primeira vez en séculos, veu como alguén lle sorría sinceramente.
−Preséntome. −Volveu falar−. Chámome
Leo, e ti?
Sara
Granja Sanmartín
2º Accésit:
Contratempos
de artistas
Caía
a tarde fronte as ventás do Conservatorio Profesional ao que Aurora asistía.
Atopábase nunha aula libre, co xersei engurrándose contra o respaldo da
cadeira, os brazos cruzados debaixo do peito e a mirada dos seus ollos café
cheos de cansazo cravada no teclado de ébano e marfil. Estaba quedando sen
paciencia, que non era moita. Levaba alí sentada máis dunha hora e nos cristais
comezaran a aparecer as primeiras marcas de bafo polo ambiente cargado que
había dentro da sala. Non entendía como era posíbel que J. S. Bach conseguira
compoñer cousas coma as que tiña diante, é dicir, tremendamente complexas e
difíciles de executar.
Suspirou,
puxo as mans sobre as teclas e comezou a tocar, dicíndose que o intentaría unha
última vez antes de que chegase Francis para practicaren a obra que deberían
interpretar na próxima audición. Os seus áxiles dedos deslizábanse polo
instrumento, enchendo o silencio con melodías que se intercalaban, preguntaban
e respondían entre elas.
Estaba
na metade da peza cando alguén chamou á porta. Sen levantar a vista do teclado,
Aurora respondeu cun sinxelo “adiante”. Entrou unha figura esvelta, morena e sorrinte,
ollos da cor do mel, e mirada triste, cos cordóns desatados, o estoxo dun
clarinete na súa man esquerda e unha mochila ás costas. Francis saudou a Aurora
amigablemente e non a interrompeu. Mentres ela tocaba, Francis encargouse de
montar o seu instrumento. Non tiña gana ningunha de asistir a esa clase, non
por Aurora, coa que se levaba de marabilla, senón polo profesor. Facíalle a
vida imposible en clarinete, non había nada que o contentara. Se aos mellores
na materia como moitísimo lles poñía un seis, non falemos das notas que levaban
os que tiñan un nivel aceptable ou regular. Ademais, portábase dunha maneira
moi antipática coa súa compañeira, que era unha boa pianista, e iso que só a
coñecía dende había dous meses.
Para
cando terminou de montar, a pianista xa acabara de interpretar a súa obra e
estaba sacando o libro de música de cámara para comezar a practicar. Aurora
axudoulle a afinar a Francis. Malia que tiña moi bo oído, precisaba escoitar a
frecuencia do piano para axustar a afinación do seu instrumento. Unha vez
feito, estiveron ensaiando durante un bo anaco e a peza semellaba saír bastante
ben. Decidiron descansar un pouco, xa que a Francis doíalle o beizo de tanto
tocar, polo que se apoiou nunha das danadas mesas da aula e falaron un pouco.
Aurora soubo entón que algunhas das compañeiras de Francis volveran mofarse na
clase, un costume que tiñan arraigado dende había anos.
- Sigo sen entender que lles fixen para que se
porten así comigo.- Declarou.
-
A saber. Non che deron ningunha pista? Algún alcume de mal gusto? Búrlanse de
algo en particular?...
-
A maioría das veces é sobre a miña forma de vestir. Din que parezo un mozo, que
son horrible, algunhas veces incluso téñenme dito lesbia de merda...- Contestou
triste Francis, xogando cun fío do seu xersei distraidamente. -E nin sequera
saben nada de min! Por que a miña forma de vestir ten que condicionar os meus
gustos?
-
Ti vístete como queiras, son os teus gustos. E a túa sexualidade non depende
diso. - Afirmou molesta Aurora, que non soportaba ese tipo de abusos.
-
Díllelo a elas... en fin, imos darlle outra volta.
-
Vale, pero se volve pasar, dismo e fágolles tragar o meu instrumento. –Finalizou
a pianista.
Riron
con ganas, ambas eran conscientes de que a morena era capaz de cumprir a súa palabra.
Abriron a xanela un pouco, porque o ambiente xa rozaba o exasperante, e
volveron ao traballo. Para cando chegou o profesor, uns quince minutos despois,
Francis e Aurora tiñan os nervios a flor de pel, aínda que a pianista estaba
case tremendo. Ensaiara moito durante as vacacións e esforzáranse ao máximo
para que a sonata saíse a flote.
-
Boas tardes - dixo o profesor, pechando
a porta tras el.
-
Ola - dixeron a coro as outras dúas persoas que había na aula.
-
Que tal as vacacións? Practicastes? – Preguntou Mateo.
-
Foron ben, foron, e practicamos moito - contestou Aurora.
-
O mesmo digo - corroborou Francis.
-
Ben, vexamos o resultado – dixo o profesor sentando nunha cadeira a carón do
piano nunha posición na que parecía que estaba no sofá da súa casa. Esa
actitude nunca lle fixo graza á pianista. “Polo menos”, díxose, “non é o meu
profesor de instrumento”, como lle pasaba a Francis.
Sen
más dilación empezaron a sonar as harmonías dunha sonata de Lefévre. Mateo
escoitaba atento, aínda que con poucas ganas, co libro de partituras sobre os
seus desgastados pantalóns de chándal.
Cando
terminaron, na sala reinou un completo silencio. A pobre Francis case cortara o
beizo de tanto esforzo que levara a cabo. A peza non era a máis curta do mundo,
precisamente, e se a iso lle sumamos todas as repeticións que tiña, xa daban
ganas de deixalo todo e marchar.
As
músicos esperaban con ansias a aprobación do profesor, a cal nunca chegou. Todo
o contrario: afirmou que non estudaran nada, que non se notaba ningunha mellora;
e, dirixíndose a Aurora, espetoulle:
-
Eu non sei de que vés acostumada, pero esta materia ou a tomas en serio e
estudas como é debido ou suspéndote. Xa non estamos en grao elemental como para
ter este nivel de rendemento tan baixo.
Francis
quedouse tan sorprendida que non era capaz de dicir nada. Non podía crer o que
acababa de oír. Aurora era a que máis se esforzaba das dúas, a que sempre se
preocupaba porque as cousas saíran ben, a que estudaba todos os días para esa
clase e a que tocaba de marabilla. E agora Mateo soltáralle esas palabra sen
máis, con toda a normalidade do mundo, e o peor de todo, con desdén. Nese
momento temeu polo profesor, tanto pola súa saúde física como mental, porque se
había algo que sabía de Aurora era que odiaba que non valorasen o seu esforzo e
o seu traballo. Se o seu temperamento saía á luz agora, podía deixar a Mateo
moi malferido.
Esperou
a que saltara, pero non foi así. Nos ollos de Aurora ardía unha furia que
dirixiu directamente aos ollos de Mateo, escondidos tras unhas gafas sucias e
graxentas, que reflectían unha actitude burlesca. Sen dicir palabra, a rapaza
fixo o que Francis menos esperaba: levantouse amodo, colleu as súas cousas con
premeditada parsimonia e encamiñouse cara á porta. O único que dixo antes de
saír, seguida de Francis, que non pensaba quedarse alí soa con Mateo, foi:
-
Se tan mal o fixen, se tan mala músico son, faino ti. - Espetoulle.
E
sen máis preámbulo, foise, coas botas facendo ruído contra as baldosas, o seu
bolso golpeándolle levemente a cadeira e a testa ben alta, deixando atrás a un
atónito Mateo que quedou só fronte ao piano.
Sorprendido
polo atrevemento da rapaza, sentou no tallo do instrumento e intentou facer
soar unha sinxela melodía que adoitaban aprender os pianistas primarios. Non
foi capaz de tocar coas dúas mans xuntas.
Foi
entón, ao ver a complicada obra que as mozas estaban tocando ata había uns
intres, cando se deu conta do inxusto que fora.
Alba
Lugo Rey