10 outubro, 2018

Fontán e Cunqueiro. "Alí estaba a miña terra"

Fonte: Wikipedia.

Neste ano dedicado a Domingo Fontán, debemos lembrar a transcendencia económica, social e científica que supuxo a súa Carta geométrica de Galicia, pero tamén a repercusión que tivo, a nivel individual, nas conciencias de moitas persoas para identificar(se con) Galicia.
 Neste sentido, o recoñecemento que fai Cunqueiro ao mapa de Fontán exprésase dun xeito especialmente fermoso:
«Bueno, la cosa fue que un día, en los pasillos del Instituto de Lugo, /.../ me encontré con el mapa de Galicia de don Domingo Fontán. Fue mi gran encuentro con mi país gallego: allí estaba mi tierra, la tierra de mi vocación y de mis días, la tierra temporal y la eterna, la tierra que mi lengua —la tierra de mi oscuro acento labriego— necesitaba para soñar. Allí me detuve a contemplar las comarcas conocidas, el camino de Mondoñedo a Riotorto, de Mondoñedo a Foz, de Riotorto a Baltar y Meira, el curso del Masma, el del Miño, el áspero Listral de esquisto y soledad, el Valadouro; el Cadramón, el más alto monte entre mis vecinos, y allí estaba en sus mil metros sobrados, un Everest inaccesible, cuando desde Lindín se lo veía asomar negro, desnudo, asistiendo impasible el paso de las grandes y preñadas nubes del sudoeste, que aquí dicen vendaval, el “ventus validus”, el poderoso.»      «Un mapa de Galicia», El Progreso (2 de junio de 1957), en O reino da chuvia, pp. 59-60. [Referencia, fonte]

Por outra banda no esquezamos as recomendacións que nos fai o Toc-toc, para descargarmos:

Ningún comentario: