

Pero isto é unha recomendación literaria.

O
máis posmoderno é
o de María do Cebreiro, que arremete cos
seu coloquialismos e misturas
discursivas contra a linguaxe tradicionalmente (ata xa hai tempo) poética.
E polas
frondosidades do seu hermetismo,
percíbensen as vinculacións entre feminismo, linguaxe e metaliteratura, nunha explosión de palabras que reflicten a confusión da "súa
imaxinación coa súa memoria."
Afondando
no tema da muller, Ana
Romaní
elabora un discurso directo e desatado que fala dunha poesía que
parece crer no seu poder de conmoción social: "Illadas
agora ou convictas / aquí
estamos amigas de novo reunidas
/ como un campo de exiliadas / dispostas ao clamor."

O libro de Oriana
Méndez, pola súa banda, é un exemplo case paradigmático de poesía
comprometida:
centrada na historia, na política, e feita
a base dunha narratividade
empapada
de
referencias culturalistas. O seu ton utopista conleva, como no caso de Romaní, o desexo dunha experiencia máis comunal da vivencia:
"É a convicción de sermos o múltiple."
Hai entre estes libros, tamén, unha poesía de ton máis existencial, na súa maioría
dunha dureza diamantina na percepción da vida.

Pero
máis alá deste caso, as visións poéticas que atopamos nestes libros son desoladoramente feras coa vida.

Os
poemas de
Emma
Pedreira constitúen, no seu caso,
unha
meditación (con máis de un momento poético excepcional; v.gr. "Hai unha primeira hora na mañá da amencida....")
sobre os finais; e
non só sobre os que nos entrega a morte, senón sobre todas as devastación inherentes ó paso da vida: "Vou
adiantarme á dor e verte pasar como algo desexado / desexando ser
algo do primeiro que se esquece.
/ Ser así como o primeiro día despois de nacer / o máis importante
e o primeiro paso caído."

Kruckenberg consegue unha expresión sutil e moderada para un contido
absolutamente apaixonado: "sinto que non aproveitei a vida / ata
os límites posíbeis do corazón." O seu libro é unha sorte de axuste de
contas con unha mesma, mirando cara atrás, e coa vida. Son versos
cortantes, breves, onde o desencanto pola existencia só pode atopar un
certo contrapeso no "encanto da natureza. / A única verdade." Esta presenza consoladora da natureza é un motivo recurrente en varios destes libros.


Para rematar, a xa citada presenza da natureza interiorízase simbólicamente nos poemas de Mariña
Pérez Rei, unha
reivindicación un tanto dispersa do fondo natural que todos temos e
das posibilidades que agocha: "Son
palabras coma cabazos: / transportan a soidade en espigas rubias / de
pracer."
Xiana
Arias Rego, Acusación, Galaxia,
2009.
Palmira G. Boullosa, Asoladamente,
o teu nome, Ediciós do Castro,
1993.
Mª do Carme
Kruckenberg, O enigma do segredo, Barbantesa, 2011.
Yolanda López
López, Moralla, Follas Novas, 2013.
Oriana Méndez,
Derradeiras conversas co capitán Kraft, Galaxia, 2007.
Pilar Pallarés,
Livro das devoracións, Espiral Maior, 1996.
Emma
Pedreira, Antítese da ruína, PEN
Clube de Galicia, 2011.
Mariña Pérez
Rei, Fanerógama, Sotelo Blanco, 2006.
Ana Romaní,
Estremas, Galaxia, 2010.
María N.
Soutelo Vázquez, Código poético, Sotelo Blanco, 2008.
C.M.
C.M.
Ningún comentario:
Publicar un comentario