Como ramo a este curso anómalo, a Biblioteca faise eco do ensaio La escuela no es un parque de atracciones de
Gregorio Luri, unha indispensable recomendación para o verán.
O libro analiza a problemática
do sistema educativo actual, propoñendo un modelo de ensinanza baseado no
esforzo, o estudo e a excelencia.
Reproducimos aquí, traducida, a contraportada do libro que sintetiza
moi ben a filosofía do mesmo:
"Se a escola, como din, está en crise, non é porque sexa unha
institución vetusta, senón por ter esquecido a súa nobre función: a de reducir,
no mínimo tempo posible e no maior número de alumnos, a distancia entre a
ignorancia e o coñecemento poderoso.
Vivimos uns tempos
pedagoxicamente estraños e mesmo estúpidos. Se estúpido é aquel que carece
dunha representación crítica da súa ignorancia, ben merecen este título os que
se xactan de fomentar o pensamento crítico mentres aplican de maneira pouco
crítica experimentos xa fracasados. Que outro adxectivo merece o desprezo do
coñecemento nos centros de ensino e a énfase na felicidade por si mesma?
Hoxe, nos tempos de Google, téimase en que xa non hai coñecementos
poderosos senón buscadores potentes e competencias fluídas. De ser así, os
débiles fican desamparados e a escola, ao perder os argumentos para defender a
súa nobreza, tenta agochar as súas imperfeccións empeñándose en ser entretida.
Agora ben, eses nenos que non acharán en ningún sitio o que non encontran na
escola, non se merecen algo máis que unha escola divertida?"
(Tradución, A Marela)
Ningún comentario:
Publicar un comentario